• Powiększ
  • Pomniejsz
  • Normalny

Current Size: 100%

Komunikat o błędzie

  • Notice: Undefined index: textsize w textsize_decrease() (linia 129 z /var/www/html/drupal7/modules/textsize/includes/textsize.block.inc).
  • The text size have not been saved, because your browser do not accept cookies.

Wizyta studyjna zespołu Studium Psychologii Zdrowia na Norweskim Uniwersytecie Naukowo-Technicznym NTNU w Trondheim

W ramach projektu Edukacja (EOG), Zespół Studium Psychologii Zdrowia w składzie dr Magdalena Łazarewicz, dr Joanna Chylińska, dr Tomasz Duda i dr hab. Dorota Włodarczyk w dniach 5-9 września 2022 roku realizowali cykl spotkań na NTNU, dotyczących dobrych praktyk w zakresie promocji zdrowia psychicznego i dobrostanu wśród osób w różnych grupach wiekowych, w szczególności wśród uczniów i studentów z zastosowaniem tzw. podejścia całościowego szkoły/uczelni (ang. whole-school approach).

Zespół miał okazję spotkać się z Wolfgangiem Laschet z Biura Współpracy z Zagranicą NTNU (https://www.ntnu.edu/international), jednym z głównych koordynatorów opieki nad studentami zagranicznymi NTNU, z Espenem Munkvikiem z Organizacji na Rzecz Dobrostanu Studentów (ang. Student Welfare Organization – SiT, https://www.sit.no/en), z Kristin Wall, dyrektor Poradni Zdrowia Psychicznego SiT dla studentów uczelni wyższych w Trondheim, Siri Bjaarstad wraz z zespołem, realizującymi projekt dotyczący zdrowia psychicznego studentów w Trondheim „W moim doświadczeniu” (ang. „In my experience”) i inne działania na rzecz wsparcia funkcjonowania studentów. Zespół odbył także spotkania dotyczące wspólnych doświadczeń dydaktyczno-badawczych dotyczących dobrostanu studentów z przedstawicielami Centrum Badań Promocji Zdrowia NTNU (ang. Centre for Health Promotion Research - CHPR)  - prof. Unni Moksnes, główną organizatorką wizyty studyjnej zespołu z WUM, prof. Siw Tone Innstrand, dyrektor SHPR, dr Randi Reidunsdatter i prof. Geirem Espnesem.

Wyjazd był bardzo owocny, pozwolił na zdobycie wielu nowych doświadczeń oraz zebranie pomysłów dla dalszych badań i interwencji nakierowanych na poprawę dobrostanu uczniów i studentów.