• Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%

Error message

  • Notice: Undefined index: textsize in textsize_decrease() (line 129 of /var/www/html/drupal7/modules/textsize/includes/textsize.block.inc).
  • The text size have not been saved, because your browser do not accept cookies.

Nagrody Rektora WUM za rok 2020 dla członków naszego Zespołu

Z przyjemnością informujemy, że wśród laureatów nagród Rektora WUM za osiągnięcia w roku 2020 znalazły się osoby z naszego Zespołu: dr Urszula Ziętalewicz, dr Marta Kulpa oraz dr Magdalena Łazarewicz.

 

 

 

Dr Urszula Ziętalewicz oraz dr Marta Kulpa są współautorkami rozdziału pt. „Aspekty psychologiczne niedożywienia u chorych na nowotwory” (wraz z Mariolą Kosowicz i Magdaleną Hajduczek-Zgażańską) zamieszczonego w uhonorowanym nagrodą dydaktyczną podręczniku „Żywienie w chorobach nowotworowych” pod redakcją naukową prof. dr hab. med. Andrzeja Szawłowskiego, prof. dr hab. Joanny Gromadzkiej-Ostrowskiej, prof. dr hab. n. med. Piotra Paluszkiewicza, prof. dr hab. n. med. Macieja Słodkowskiego i dr n. med. Jacka Sobockiego. W rozdziale omówione są zagadnienia umożliwiające kompleksową diagnozę niedożywienia u pacjentów onkologicznych, uwzględniających czynniki psychologiczne, a także sposoby motywowania pacjentów do zmiany nawyków żywieniowych. 

 

Dr Magdalena Łazarewicz jest współautorką rozdziału pt. „Zalecenia profilaktyczne dla kobiet w ciąży - czego nauczyć przyszłą mamę. Jak wykorzystać wywiad motywujący? (wraz z Angeliką Kobylińską i Dorotą Olczak-Kowalczyk) zamieszczonego w uhonorowanym nagrodą podręczniku "Pacjent w gabinecie stomatologicznym. Kobieta w ciąży" pod redakcją naukową prof. dr hab. Doroty Olczak-Kowalczyk i dr Angeliki Kobylińskiej. Z rozdziału można się dowiedzieć się między innymi, jakie są zalecenia dotyczące profilaktyki domowej i profesjonalnej w okresie ciąży, zalecenia higieniczne i dietetyczne w pierwszym roku życia dziecka oraz jaki jest zalecany harmonogram wizyt dziecka w gabinecie stomatologicznym. Zaprezentowane są podstawy wywiadu motywującego, czyli takiego sposobu rozmowy z pacjentami i rodzicami, który zwiększa szanse na wcielanie przez nich w życie wspomnianych zaleceń.